Stanowisko pracy ds. działalności gospodarczej i gospodarki komunalnej

P. Agnieszka Dubińska pokój Nr 2 (na piętrze)
tel. (25) 757 21 51 wew. 18


W/w stanowisko realizuje zadania Gminy obejmujące:

1)    współpracowanie z przewoźnikami, zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym oraz warunkami i zasadami korzystania z przystanków zlokalizowanych na terenie Gminy, określonymi w uchwale Rady Gminy,

2)   nadzór nad  utrzymaniem w należytym stanie wiat przystankowych,

3)    udzielanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na obszarze  Gminy,

4)   bieżące utrzymanie oświetlenia dróg i placów, prowadzenie spraw związanych z zawieraniem umów na dostawę energii elektrycznej oraz dostaw paliw dla obiektów gminnych oraz weryfikacja faktur w tym zakresie,

5)   załatwianie spraw związanych z działalnością handlową na targowisku, w tym między innymi opracowywanie projektu regulaminu targowiska, ustalanie odpłatności za korzystanie z targowiska i wysokość inkasa,

6)    prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem gminnym – budynkami i lokalami, w tym:

a)   prowadzenie ewidencji nieruchomości (budynków i lokali), 

b)  przygotowywanie projektów umów najmu, dzierżawy, użyczenia oraz wypowiadanie tych umów,

c)  ustalanie propozycji stawek czynszu za najem lokali mieszkalnych oraz za najem mieszkalnych lokali socjalnych,

d)   naliczanie opłat za energię cieplną, ciepłą wodę, odbiór nieczystości płynnych najemcom gminnych lokali mieszkalnych,

e)   nadzorowanie spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem budynków i lokali  gminnych,

f)   przestrzeganie terminów dokonywania przeglądów technicznych budynków,

g)  opracowywanie projektów uchwał rady gminy w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy oraz zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy,    

7)  prowadzenie postępowań o wyłonienie wykonawców dla zadań o charakterze bieżącego utrzymania mienia komunalnego,

8)     przygotowywanie projektów umów w zakresie realizacji prac remontowych i usług wynikających z zadań o charakterze bieżącego utrzymania mienia komunalnego,

9)   organizowanie odbiorów końcowych dla prac remontowych i usług wynikających z zadań o charakterze bieżącego utrzymania mienia komunalnego oraz zapewnienie udziału w nich przedstawicieli organów, których opinia o odebranym zadaniu jest wymagana,

10)   przyjmowanie i weryfikacja wpływających faktur za roboty budowlane, usługi, dostawy o charakterze bieżącego utrzymania mienia komunalnego, ze zwróceniem uwagi na zgodność warunków płatności z postanowieniami umów,

11)   przekazywanie Skarbnikowi dokumentów stanowiących podstawę
dokonania zapłaty za wykonane roboty,

12)   prowadzenie spraw z zakresu numeracji porządkowej nieruchomości oraz
nazewnictwa ulic i placów:

a)     opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie nadania nazw ulicom,

b)  przygotowywanie i wydawanie zawiadomień o nadaniu numeru porządkowego oraz  prowadzenie mapy poglądowej w tym zakresie (oznaczenie nieruchomości  numerami porządkowymi),

c)    umieszczanie tablic z nazwami ulic i placów, ich aktualizacja i nadzór nad ich utrzymaniem w należytym stanie,           

d)   prowadzenie i utrzymywanie w stałej aktualności ewidencji ulic i placów (spis alfabetyczny) oraz numeracji porządkowej nieruchomości,

13)   prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem cmentarza komunalnego oraz realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych,

14)   organizowanie i sprawowanie opieki nad miejscami pamięci narodowej, grobami i cmentarzami wojennymi,

15)   prowadzenie spraw z zakresu działalności gospodarczej, wynikających z ustawy  o swobodzie gospodarczej, a w szczególności przyjmowanie wniosków o:

a)    wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji Gospodarczej (CEIDG),

b)    zmiany wpisu w CEIDG,

c)    wpis do CEIDG informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej,

d)    wpis do CEIDG informacji o wznowieniu działalności gospodarczej,

e)    wykreślenie wpisu w CEIDG oraz wydawanie potwierdzeń ich przyjęcia,

f)    przekształcanie ww. wniosków w formę dokumentu elektronicznego, podpisywanie ich przy użyciu podpisu elektronicznego i przesłanie do CEIDG,

g)    gromadzenie, przechowywanie i archiwizowanie ww. wniosków,

h)   wpisywanie w CEIDG informacji o uzyskaniu, cofnięciu, utracie i wygaśnięciu uprawnień wynikających z zezwoleń i licencji,

16)   przygotowywanie dokumentów i decyzji administracyjnych w zakresie wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych we współpracy z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

a)  przygotowywanie decyzji odmawiających wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

b)    wyliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów
alkoholowych,

c)   kontrola zgodności prowadzonej działalności handlowej i gastronomicznej z warunkami zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,

d)  przygotowywanie projektów uchwał dotyczących liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych i zasad usytuowania na terenie Gminy miejsc sprzedaży napojów alkoholowych oraz realizacja przyjętych uchwał,

17) wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska.  

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Elżbieta Grzegrzółka
  • Data udostępnienia w BIP: 2012-11-23 11:41:04
  • Informacja zaktualizowana przez: Ryszawa Łukasz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2020-01-13 13:19:12
  • Liczba odsłon: 2271
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2458832]

przewiń do góry