Stanowisko pracy d/s księgowości budżetowej - obsługa jednostek organizacyjnych gminy i rozliczanie dotacji
prowadzi:
Pani Katarzyna Padzik
tel. 25 757 20 90 wew. 29
Do zakresu działania stanowiska pracy ds.księgowości budżetowej - obsługa jednostek organizacyjnych gminy i rozliczania dotacji należy:
1) prowadzenie
ksiąg rachunkowych, wstępna kontrola oraz dekretacja dowodów księgowych, sporządzanie planów finansowych dla Zespołu Szkół w Siennicy,
2) prowadzenie
spraw związanych z wynagrodzeniem pracowników Zespołu Szkół
w Siennicy:
a) sporządzanie
list płac pracowników, umowy zlecenia, umowy o dzieło, prowadzenie kart wynagrodzeń,
b) kompletowanie
dokumentacji do wypłat zasiłków z ubezpieczenia społecznego,
c) dokonywanie
naliczeń oraz prowadzenie rozliczeń w zakresie składek na ubezpieczenie społeczne i fundusz pracy,
d) sporządzanie
sprawozdań statystycznych o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzenia,
e) wydawanie
zaświadczeń Rp-7,
f) dokonywanie
potrąceń podatku dochodowego od osób fizycznych i prowadzenie rozliczeń z tego
tytułu z Urzędem Skarbowym, sporządzanie PIT-ów,
g) prowadzenie
księgowości syntetycznej i analitycznej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
Zespołu Szkół w Siennicy,
h) prowadzenie
księgowości w zakresie wyżywienia w stołówce szkolnej Zespołu Szkół w Siennicy,
3) sprawdzanie
czy wszystkie zapisy w raportach kasowych
są zgodne z dołączonymi dowodami przychodowymi i rozchodowymi, a raporty
kasowe prawidłowo podsumowane z zachowaniem ciągłości sald,
4) sporządzanie
sprawozdań i ich analiz, dokonywanie wyceny aktywów i pasywów i ustalanie wyniku finansowego, rachunek
zysków i strat, zmiany w funduszu, bilans,
5) prowadzenie
rozliczeń z dostawcami i odbiorcami, z Urzędem Skarbowym, z ZUS-em, z
pracownikami,
6) prowadzenie syntetyczne
ewidencji środków trwałych, pozostałych
środków trwałych, wartości niematerialno-prawnych, amortyzacji, uzgadnianie z
księgowością analityczną , sporządzanie sprawozdań w tym zakresie
7) terminowe
przygotowywanie do wypłaty gotówkowej i przelewem faktur i rachunków, delegacji
służbowych oraz innych dokumentów przez sprawdzenie ich pod względem
formalno-rachunkowym oraz stosowanie przepisów ustawy o zamówieniach
publicznych,
8) windykacja należności oraz prowadzenie spraw egzekucji
administracyjnej w zakresie zadań
wykonywanych przez stanowisko,
9) rozliczanie
udzielanych przez gminę dotacji, sporządzanie sprawozdań,
10) wykonywanie czynności kontrolnych
zleconych przez Wójta,
11) wystawianie dowodów księgowych wewnętrznych i zewnętrznych,
12) zgodnie z obowiązującymi przepisami
prowadzenie ewidencji i rozliczeń w zakresie
podatku od towarów i usług VAT dla Zespołu Szkół w Siennicy,
uzgadnianie podatku naliczonego i należnego VAT, comiesięczne rozliczanie podatku VAT oraz
pilnowanie terminowości składania deklaracji cząstkowej VAT do Urzędu,
13) współpraca ze stanowiskiem pracy ds.
płac w zakresie spraw związanych
z wynagradzaniem pracowników Urzędu oraz podległych jednostek
organizacyjnych Gminy,
14) wykonywanie innych zadań wynikających
z obowiązujących przepisów z zakresu
właściwości stanowiska.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Elżbieta Grzegrzółka
- Data udostępnienia w BIP: 2018-07-23 12:09:16
- Informacja zaktualizowana przez: Ryszawa Łukasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-01-13 09:29:56
- Liczba odsłon: 679
- Historia dokumentu: