Stanowisko d/s księgowości budżetowej - wydatki prowadzi
P. Agnieszka Całka , pokój Nr 3
tel. 025 757- 22-90 wew. 31
W/w stanowisko realizuje zadania gminy obejmujące:
1) przygotowywanie
materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy, sporządzanie projektu
budżetu Gminy oraz przedkładanie go w obowiązującym terminie do uchwalenia,
2) przygotowywanie
i sporządzanie kompletu materiałów niezbędnych do podjęcia uchwał w sprawie
absolutorium dla Wójta,
3) zgodnie
z obowiązującymi przepisami prowadzenie skonsolidowanej ewidencji i rozliczeń w
zakresie podatku od towarów i usług VAT
dla Urzędu, uzgadnianie podatku
naliczonego VAT, comiesięczne
rozliczanie podatku VAT, sporządzanie skonsolidowanej deklaracji podatkowej
oraz pilnowanie terminowości składania deklaracji i płatności podatku VAT w Urzędzie Skarbowym,
współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie rozliczeń podatku VAT,
4) prowadzenie
ksiąg rachunkowych, wstępna kontrola oraz dekretacja dowodów księgowych,
sporządzanie planów finansowych w
zakresie wydatków budżetu Gminy,
5) terminowe
przygotowywanie do wypłaty gotówkowej innych dokumentów przez sprawdzenie ich
pod względem formalno-rachunkowym oraz stosowanie przepisów ustawy o
zamówieniach publicznych,
6) windykacja należności oraz prowadzenie spraw egzekucji
administracyjnej w zakresie zadań
wykonywanych przez stanowisko,
7) prowadzenie
procedury udzielania dotacji z budżetu Gminy dla niepublicznych szkół i
przedszkoli,
8) rozliczanie
udzielonych dotacji przez Gminę, sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,
9) wykonywanie
czynności kontrolnych zleconych przez Wójta Gminy,
10) wystawianie dowodów księgowych wewnętrznych i zewnętrznych,
11) wstępna kontrola i dekretacja dowodów
księgowych, sprawdzanie czy wszystkie zapisy w raportach kasowych - wydatki są
zgodne z dołączonymi dowodami z zachowaniem ciągłości sald,
12) sporządzanie sprawozdań i ich analiz,
dokonywanie wyceny aktywów i pasywów i ustalanie wyniku finansowego, rachunek
zysków i strat, zmiany w funduszu, bilans,
13) prowadzenie rozliczeń z dostawcami i
odbiorcami , z Urzędem Skarbowym, z ZUS-em, z pracownikami,
14) prowadzenie ewidencji i rozliczeń
zadań inwestycyjnych,
15) prowadzenie ewidencji księgowej
mienia komunalnego,
16) prowadzenie analityczne
ewidencji środków trwałych, wartości
niematerialno-prawnych, amortyzacji, uzgadnianie z księgowością syntetyczną,
sporządzanie sprawozdań w tym zakresie
17) wykonywanie innych zadań wynikających
z obowiązujących przepisów z zakresu
właściwości stanowiska.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Elżbieta Grzegrzółka
- Data udostępnienia w BIP: 2003-12-11 11:22:25
- Informacja zaktualizowana przez: Ryszawa Łukasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-01-13 09:16:45
- Liczba odsłon: 3371
- Historia dokumentu: