Sekretarz Gminy
Pani Ksenia Wąsowska
tel. (25) 757 20 20
Kompetencje Sekretarza Gminy
1. Sekretarz Gminy sprawuje w imieniu Wójta funkcję kierownika
administracyjnego Urzędu Gminy na podstawie udzielonych mu upoważnień.
2. Do zadań Sekretarza Gminy należy:
1) opracowywanie projektów Statutu Gminy, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu, Regulaminu Pracy, Regulaminu Wynagradzania oraz projektów zmian tych aktów w miarę potrzeb,
2) opracowywanie zakresów czynności i odpowiedzialności dla stanowisk pracy,
3) organizowanie załatwiania skarg i wniosków obywateli, sprawowanie nadzoru nad ich załatwianiem,
4) sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy w Urzędzie oraz dyscypliną pracy,
5) przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy w Urzędzie,
6) nadzorowanie poprawności, terminowości przygotowania projektów zarządzeń Wójta,
7) nadzorowanie przygotowywania, kompletowania i przekazywania projektów uchwał oraz innych materiałów na sesje Rady,
8) nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
9) nadzorowanie poprawności prowadzenia spraw i wydawania decyzji zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego,
10) prowadzenie kontroli administracyjnej w Urzędzie,
11) nadzorowanie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej,
12) nadzorowanie spraw związanych z wyborami, spisami i referendami,
13) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
14) koordynowanie i nadzorowanie prac związanych z racjonalnym wykorzystaniem pomieszczeń oraz zakupem środków trwałych na wyposażenie Urzędu,
15) dbanie o wygląd budynku Urzędu i jego otoczenie,
16) kształtowanie sprawnego systemu komunikacji wewnętrznej oraz zapewnienie właściwego obiegu informacji,
17) nadzorowanie zadań wspólnych wyznaczonych pracownikom w dalszej części Regulaminu, a dotyczących:
a) wnikliwego, terminowego, zgodnego z prawem rozpatrywania spraw z zakresu administracji, skarg i wniosków obywateli,
b) współdziałania z komisjami Rady,
c) realizacji zadań wynikających z uchwał Rady,
18) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy z wyjątkiem czynności zastrzeżonych do wyłącznej właściwości Wójta,
19) organizowanie doskonalenia kadr,
20) prowadzenie spraw związanych z kontrolą zarządczą,
21) nadzorowanie korzystania i konserwacji samochodu służbowego marki Dacia Sandero nr rejestracyjny WM 9993A,
22) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta,
23) w czasie nieobecności Zastępcy wykonywanie wobec Wójta wszelkich czynności z zakresu prawa pracy za wyjątkiem spraw dotyczących wynagrodzenia oraz związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy.
24) Sekretarz pełni funkcję Kierownika Referatu Organizacyjnego.
25) W razie nieobecności Wójta i Zastępcy, lub niemożności wykonywania przez nich swojej funkcji, Sekretarz wykonuje zadania i kompetencje z zakresu kierowania urzędem.
26) Sekretarz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością stanowisk urzędniczych, pomocniczych i obsługi :
a) ds. organizacyjno-kadrowych,
b) ds. Rady Gminy,
c) ds. oświaty,
d) ds. obsługi sekretariatu i kancelaryjno – technicznej urzędu,
e) informatyka,
f) organizacji pozarządowych,
g) pomoc administracyjna – animator na boisku Orlik
h) sprzątaczki.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2003-02-28 07:45:01
- Informacja zaktualizowana przez: Dąbrowski Damian
- Data ostatniej aktualizacji: 2022-03-16 11:29:55
- Liczba odsłon: 6825
- Historia dokumentu: