Urząd Stanu Cywilnego mieści się w pokoju Nr 11
Kierownikiem USC jest Pani Elwira Cabaj, Zastępca Kierownika USC - Pani Ewa Chwesiuk
tel. (025) 757-22-86 wew. 23
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy:
1) wykonywanie obowiązków należących w świetle ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego do kierownika USC, a w szczególności:
a) prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
b) sporządzanie aktów urodzenia,
c) sporządzanie aktów małżeństwa,
d) sporządzanie aktów zgonu,
e) prostowanie, ustalanie treści, odtwarzanie i uzupełnianie aktów stanu cywilnego,
f) sporządzanie i wydawanie odpisów zupełnych i skróconych aktów stanu cywilnego,
g) wydawanie zaświadczeń o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku oraz zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
h) prowadzenie archiwum ksiąg stanu cywilnego,
2) wydawanie decyzji wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
3) załatwianie spraw związanych ze zmianą imion i nazwisk,
4) prowadzenie spraw wynikających z Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a w szczególności:
a) wstąpieniu w związek małżeński,
b) braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
c) stwierdzeniu legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
d) wyborze nazwiska jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
e) wskazania kandydata na opiekuna prawnego,
5) przesyłanie wniosków o przyznanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie oraz organizowanie uroczystości wręczania medalu,
6) wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, a w szczególności:
a) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dowodów osobistych, ich wymianą lub utratą,
b) współpraca z urzędami stanu cywilnego i stanowiskami d/s ewidencji ludności w zakresie ustalania danych osobowych,
c) prowadzenie kart osobowych mieszkańców i ich aktualizacja,
d) współdziałanie z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości,
e) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały i czasowy, wymeldowania i prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
f) aktualizacja danych osobowych w systemie „PESEL”,
g) występowanie z wnioskami o ukaranie w trybie administracyjnym osób niedopełniających obowiązku meldunkowego,
h) prowadzenie sprawozdawczości statystycznej dotyczącej ruchu ludności,
i) sporządzanie wydruków mieszkańców gminy dla potrzeb poboru, rejestru przedpoborowych oraz dla potrzeb szkolnych,
j) prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,
7) prowadzenie rejestru: stałych mieszkańców, na pobyt czasowy oraz cudzoziemców,
8) prowadzenie rejestru wyborców oraz jego aktualizacja,
9) prowadzenie spraw związanych z rejestracją zbiorów danych osobowych oraz udzielanie informacji o danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
10) prowadzenie spraw zbiórek publicznych i zgromadzeń,
11) wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o repatriacji w zakresie kompetencji organów gminy.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Elżbieta Grzegrzółka
- Data udostępnienia w BIP: 2003-12-12 14:11:07
- Informacja zaktualizowana przez: Admnistrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-04-27 15:16:02
- Liczba odsłon: 4801
- Historia dokumentu: