Stanowisko pracy d/s obronnych (1/2 etatu) prowadzi
P. Wiesław Ładusiak, pokój Nr 11
tel. 025 757-22-86 wew. 33
Do zakresu działania stanowiska pracy ds. obronnych należy:
1) Prowadzenie spraw wojskowych, a w szczególności:
a) prowadzenie rejestrów osób podlegających kwalifikacji wojskowej,b) udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej,c) wykonywanie czynności mających na celu doprowadzenie osób, które nie zgłosiły się w ustalonym terminie, do rejestracji lub kwalifikacji wojskowej,d) współpraca z organami administracji wojskowej.
2) Prowadzenie spraw obrony cywilnej:
a) planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej Gminy,b) tworzenie formacji obrony cywilnej,c) wykonywanie niezbędnej dokumentacji do przygotowania i kierowania formacjamiobrony cywilnej,d) dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej na terenie Gminy orazpodejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań w tej dziedzinie,e) opracowywanie planu obrony cywilnej Gminy,f) planowanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń oraz ćwiczeń formacji obronycywilnej oraz szkoleń ludności w zakresie powszechnej samoobrony,g) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania orazsystemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,h) przygotowanie dokumentacji i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstaniamasowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze Gminy,i) planowanie i zapewnienie środków transportowych warunków bytowych oraz pomocyspołecznej dla ewakuowanej ludności,j) planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich, budynkówgospodarczych oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych nawypadek zagrożenia zniszczeniem,k) opracowanie i bieżąca aktualizacja gminnego planu ochrony zabytków oraz zapewnienieochrony i ewakuacji dóbr kultury na wypadek zagrożenia zniszczeniem,l) zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności oraz dla urządzeń specjalnych dolikwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych,m) realizacja zaopatrzenia organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki technicznei umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienieodpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, remontu i wymiany tego sprzętu,środków technicznych oraz umundurowania,n) realizacja przedsięwzięć w zakresie integracji sił OC do prowadzenia akcji ratunkowychoraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,o) organizowanie prac w zakresie adaptacji oraz funkcjonowania i utrzymania w staniegotowości technicznej budowli ochronnych na terenie Gminy,p) określenie sposobów i kolejności zaopatrzenia ludności w sprzęt i środki ochronyindywidualnej,q) przygotowanie planów zaciemniania i wygaszania oświetlenia w miejscowościach,zakładach pracy oraz środkach transportowych,r) opracowywanie sprawozdań i wniosków z realizacji zadań OC oraz prowadzeniemagazynu obrony cywilnej.
3) Prowadzenie spraw obronnych:
a) opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych przedsięwzięć wzakresie wykonywania zadań obronnych,b) opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanieszkolenia i prowadzenia dokumentacji szkoleniowej,c) opracowywanie i aktualizowanie planu operacyjnego funkcjonowania Gminy powprowadzeniu wyższych stanów obronności państwa,d) opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia Gminy na potrzebyobronne,e) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowaniaWójta zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowościobronnej państwa,f) opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy na czas wojny orazprojektu zarządzenia Wójta wprowadzającego wymieniony regulamin w życie,g) opracowywanie i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających sprawnewykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej,h) opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji „Stałego Dyżuru Wójta”,i) planowanie i nakładanie obowiązku świadczeń osobistych oraz świadczeń rzeczowychna rzecz obrony,j) analizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawie świadczeńna rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowywaniedecyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń obronnych,k) opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i świadczeń rzeczowych,l) opracowywanie planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razieogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny oraz planu świadczeń rzeczowych na uzupełnienieetatowych i doraźnych potrzeb przewidzianych do realizacji w czasie ogłoszeniamobilizacji i w czasie wojny,m) sporządzanie zestawień świadczeń osobistych i zbiorowych zestawień świadczeńrzeczowych przewidzianych do realizacji na terenie Gminy,n) przygotowanie i przeprowadzenie akcji kurierskiej na wypadek ogłoszenia mobilizacjilub wybuchu wojny,
o) planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych.
4) Prowadzenie spraw zarządzania kryzysowego:
a) monitorowanie zagrożeń i występujących klęsk żywiołowych, prognozowanie rozwoju sytuacji,
b) opracowywanie i aktualizowanie gminnych planów zarządzania kryzysowego,c) organizacja i koordynacja działań ratowniczych w czasie stanu klęski żywiołowej,d) prowadzenie dokumentacji zespołu zarządzania kryzysowego,e) koordynowanie prac w zakresie zimowego utrzymania dróg oraz sprawowanie nadzoru nad ich należytym wykonaniem.
5) Prowadzenie spraw w zakresie informacji niejawnych:
a) ewidencjonowanie dokumentów zawierających tajemnicę służbową oraz ichprzechowywanie i udostępnianie na zasadach określonych w obowiązujących przepisach,b) prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych.
6) Prowadzenie spraw w zakresie ochrony przeciwpożarowej:
a) terminowe zlecanie konserwacji urządzeń przeciwpożarowych i gaśnic w budynkuUrzędu Gminy w Siennicy, w celu zapewnienia ich pełnej sprawności technicznej ifunkcjonalnej,b) dbanie o wyposażenie budynku Urzędu Gminy w Siennicy w przeciwpożarowewyłączniki prądu i terminowe zlecanie konserwacji, zgodnie z wymaganiami przepisówtechniczno-budowlanych,c) dbanie i bieżące uzupełnianie w budynku Urzędu Gminy w Siennicy, w widocznychmiejscach, znaków bhp i ppoż. (tablic, piktogramów, instrukcji, wykazów telefonów).d) obsługa merytoryczna członków jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenugminy.
7) wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Elżbieta Grzegrzółka
- Data udostępnienia w BIP: 2003-12-11 13:51:38
- Informacja zaktualizowana przez: Admnistrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-04-27 15:12:57
- Liczba odsłon: 3326
- Historia dokumentu: