Stanowisko pracy ds. działalności gospodarczej i gospodarki komunalnej
P. Agnieszka Dubińska pokój Nr 2 (na piętrze)
tel. (25) 757 21 51 wew. 18
W/w stanowisko realizuje zadania Gminy obejmujące:
1)
współpracowanie
z przewoźnikami, zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym oraz
warunkami i zasadami korzystania z przystanków zlokalizowanych na terenie
Gminy, określonymi w uchwale Rady Gminy,
2)
nadzór
nad utrzymaniem w należytym stanie wiat
przystankowych,
3)
udzielanie
licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na obszarze Gminy,
4)
bieżące
utrzymanie oświetlenia dróg i placów, prowadzenie spraw związanych z
zawieraniem umów na dostawę energii elektrycznej oraz dostaw paliw dla obiektów
gminnych oraz weryfikacja faktur w tym zakresie,
5)
załatwianie
spraw związanych z działalnością handlową na targowisku, w tym między innymi
opracowywanie projektu regulaminu targowiska, ustalanie odpłatności za
korzystanie z targowiska i wysokość inkasa,
6)
prowadzenie
spraw związanych z gospodarowaniem mieniem gminnym – budynkami i lokalami, w
tym:
a)
prowadzenie
ewidencji nieruchomości (budynków i lokali),
b)
przygotowywanie
projektów umów najmu, dzierżawy, użyczenia oraz wypowiadanie tych umów,
c)
ustalanie
propozycji stawek czynszu za najem lokali mieszkalnych oraz za najem
mieszkalnych lokali socjalnych,
d)
naliczanie
opłat za energię cieplną, ciepłą wodę, odbiór nieczystości płynnych najemcom
gminnych lokali mieszkalnych,
e)
nadzorowanie
spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem budynków i lokali gminnych,
f)
przestrzeganie
terminów dokonywania przeglądów technicznych budynków,
g)
opracowywanie
projektów uchwał rady gminy w sprawie wieloletniego programu gospodarowania
mieszkaniowym zasobem Gminy oraz zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład
mieszkaniowego zasobu Gminy,
7)
prowadzenie
postępowań o wyłonienie wykonawców dla zadań o charakterze bieżącego utrzymania
mienia komunalnego,
8)
przygotowywanie projektów umów w zakresie
realizacji prac remontowych i usług wynikających z zadań o charakterze
bieżącego utrzymania mienia komunalnego,
9)
organizowanie
odbiorów końcowych dla prac remontowych i usług wynikających z zadań o
charakterze bieżącego utrzymania mienia komunalnego oraz zapewnienie udziału w
nich przedstawicieli organów, których opinia o odebranym zadaniu jest wymagana,
10)
przyjmowanie
i weryfikacja wpływających faktur za roboty budowlane, usługi, dostawy o
charakterze bieżącego utrzymania mienia komunalnego, ze zwróceniem uwagi na
zgodność warunków płatności z postanowieniami umów,
11)
przekazywanie
Skarbnikowi dokumentów stanowiących podstawę
dokonania zapłaty za wykonane roboty,
12)
prowadzenie
spraw z zakresu numeracji porządkowej nieruchomości oraz
nazewnictwa ulic i placów:
a)
opracowywanie
projektów uchwał Rady w sprawie nadania nazw ulicom,
b)
przygotowywanie
i wydawanie zawiadomień o nadaniu numeru porządkowego oraz prowadzenie mapy poglądowej w tym zakresie
(oznaczenie nieruchomości numerami
porządkowymi),
c)
umieszczanie
tablic z nazwami ulic i placów, ich aktualizacja i nadzór nad ich utrzymaniem w
należytym stanie,
d)
prowadzenie
i utrzymywanie w stałej aktualności ewidencji ulic i placów (spis alfabetyczny)
oraz numeracji porządkowej nieruchomości,
13)
prowadzenie
spraw związanych z utrzymaniem cmentarza komunalnego oraz realizacja zadań
wynikających z przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
14)
organizowanie
i sprawowanie opieki nad miejscami pamięci narodowej, grobami i cmentarzami wojennymi,
15)
prowadzenie
spraw z zakresu działalności gospodarczej, wynikających z ustawy o swobodzie gospodarczej, a w
szczególności przyjmowanie wniosków o:
a)
wpis do
Centralnej Ewidencji i Informacji Gospodarczej (CEIDG),
b)
zmiany
wpisu w CEIDG,
c)
wpis do
CEIDG informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej,
d)
wpis do
CEIDG informacji o wznowieniu działalności gospodarczej,
e)
wykreślenie
wpisu w CEIDG oraz wydawanie potwierdzeń ich przyjęcia,
f)
przekształcanie
ww. wniosków w formę dokumentu elektronicznego, podpisywanie ich przy użyciu
podpisu elektronicznego i przesłanie do CEIDG,
g)
gromadzenie,
przechowywanie i archiwizowanie ww. wniosków,
h)
wpisywanie
w CEIDG informacji o uzyskaniu, cofnięciu, utracie i wygaśnięciu uprawnień
wynikających z zezwoleń i licencji,
16)
przygotowywanie
dokumentów i decyzji administracyjnych w zakresie wydawania i cofania zezwoleń
na sprzedaż napojów alkoholowych we współpracy z Gminną Komisją Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych,
a)
przygotowywanie
decyzji odmawiających wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
b)
wyliczanie
opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów
alkoholowych,
c)
kontrola
zgodności prowadzonej działalności handlowej i gastronomicznej z warunkami
zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
d)
przygotowywanie
projektów uchwał dotyczących liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych i
zasad usytuowania na terenie Gminy miejsc sprzedaży napojów alkoholowych oraz
realizacja przyjętych uchwał,
17) wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Elżbieta Grzegrzółka
- Data udostępnienia w BIP: 2012-11-23 11:41:04
- Informacja zaktualizowana przez: Ryszawa Łukasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-01-13 13:19:12
- Liczba odsłon: 2562
- Historia dokumentu: