Stanowisko pracy d/s rozliczeń wodno-kanalizacyjnnych i rolnictwa prowadzi:
P. Grażyna Osica, pokój Nr 10 na parterze
tel. (025) 757-21-51 wew. 16
W/w stanowisko realizuje zadania gminy obejmujące:
1) prowadzenie całokształtu spraw związanych z dostawą wody z wodociągów gminnych dla odbiorców oraz odprowadzaniem ścieków:
a) prowadzenie rejestru zawartych umów na pobór wody i odprowadzanie ścieków oraz bieżąca aktualizacja,
b) dokonywanie analizy zużycia wody i odprowadzania ścieków przez poszczególnych odbiorców oraz ponoszonych przez Gminę kosztów w tym zakresie,
c) wydawanie warunków podłączenia do istniejącej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz kontrola ich realizacji,
d) prowadzenie ewidencji dochodów Gminy w zakresie opłat za pobór wody i odprowadzanie ścieków,
e) rozliczanie i egzekwowanie opłat za pobór wody i odprowadzanie ścieków,
f) rozliczanie i egzekwowanie opłat za ścieki dowożone do gminnej oczyszczalni ścieków,
g) prowadzenie rejestru podatku VAT od naliczonych należności za pobór wody i odprowadzane ścieki z nieruchomości oraz ścieki dowożone,
2) analizowanie i opiniowanie obciążeń Gminy za wodę na cele pożarowe lub inne cele doraźne,
3) opracowywanie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków,
4) prowadzenie spraw z zakresu zatwierdzania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,
5) opracowywanie okresowych analiz, prognoz i sprawozdań dotyczących funkcjonowania stacji uzdatniania wody,
6) prowadzenie rejestru złożonych deklaracji na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w celu kontroli wykonywania obowiązków przez właścicieli nieruchomości,
7) wydawanie decyzji w zakresie opłat za odbiór odpadów,
8) prowadzenie ewidencji dochodów Gminy w zakresie opłat za odbiór odpadów komunalnych i ich naliczanie,
9) organizowanie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, zapewnienie zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok bezdomnych zwierząt,
10) wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie:
a) ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
b) prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
11) przygotowywanie zezwoleń na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną,
12) przygotowywanie decyzji o odebraniu zwierząt domowych rażąco zaniedbanych lub okrutnie traktowanych,
13) prowadzenie spraw związanych z wyznaczaniem biegłych do wyceny zwierząt ubijanych lub padłych w związku z wystąpieniem choroby zakaźnej,
14) prowadzenie spraw z zakresu akcji weterynaryjnych, akcji kontrolnych
i profilaktycznych chorób zakaźnej u zwierząt,
15) współdziałanie z organami administracji rządowej w zakresie profilaktyki i lecznictwa weterynaryjnego,
16) realizowanie zadań związanych z ochroną roślin, ochroną i rekultywacją gruntów rolnych i leśnych,
17) opiniowanie decyzji wydawanych przez Starostwo Powiatowe w sprawach
rekultywacji gruntów rolnych i leśnych,
18) prowadzenie rejestru kół łowieckich, obwodów, łowieckich położonych na terenie Gminy, prowadzenie ewidencji strażników łowieckich,
19) opiniowanie rocznych planów łowieckich,
20) współdziałanie z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich oraz nadleśniczymi w sprawach związanych z zagospodarowaniem obwodów łowieckich, w szczególności w zakresie ochrony i hodowli zwierzyny oraz zniszczenia upraw i plonów rolnych przez zwierzynę łowną,
21) przestrzeganie i realizacja przepisów wynikających z ustawy o zapobieganiu narkomanii w zakresie uprawy maku i konopi, a w szczególności:
a) prowadzenie kontroli upraw rolnych celem wyeliminowania upraw maku i konopi, a w razie stwierdzenie ich wystąpienia wydawanie nakazów zniszczenia,
b) rozwijanie i popieranie działalności informacyjnej i kulturalnej podejmowanej w celu informowania społeczeństwa o szkodliwości narkomanii,
22) wydawanie opinii na potrzeby organu koncesyjnego w sprawie poszukiwania,
rozpoznawania i wydobywania kopalin,
23) wydawanie opinii przed zatwierdzeniem prac geologicznych,
24) zatwierdzanie ugód w sprawach zmian stanu wody na gruntach,
25) rozstrzyganie sporów o przywrócenie stanu wody na gruntach do stanu poprzedniego lub w razie konieczności nakazanie właścicielowi gruntu wykonania urządzeń zapobiegających szkodom,
26) prowadzenie i załatwianie spraw związanych z gospodarką leśną nie stanowiącą własności Państwa,
27) współpracowanie ze służbami doradztwa rolniczego działającymi na terenie Gminy,
28) koordynowanie spraw związanych z wyborami do Izby Rolniczej,
29) wykonywanie zadań z zakresu komisji gminnej do spraw szacowania skutków klęsk żywiołowych oraz współdziałanie w tym zakresie z odpowiednimi służbami,
30) udzielanie pomocy techniczno-biurowej przy wypełnianiu wniosków i zeznań
świadków potwierdzających pracę w gospodarstwie rolnym,
31) wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Elżbieta Grzegrzółka
- Data udostępnienia w BIP: 2003-12-12 15:02:10
- Informacja zaktualizowana przez: Ryszawa Łukasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-01-13 12:40:08
- Liczba odsłon: 3377
- Historia dokumentu: