Stanowisko Inspektor Ochrony Danych prowadzi:

Pan Damian Dąbrowski

 

Do zakresu działania stanowiska Inspektor Ochrony Danych należy:

1) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, również wynikających z uprzednich konsultacji z organem nadzorczym,

2) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla podmiotów danych,

3) informowanie Administratora  przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy przepisów o ochronie danych, jak również doradzanie im w tej sprawie (wskazywanie obowiązków, rekomendacja sposobu ich wykonania, ocena poprawności ich realizacji),

4) monitorowanie przestrzegania RODO i innych przepisów Unii lub państw członkowskich oraz polityk administratora w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym:

a) podział obowiązków,

b) podejmowanie działań zwiększających świadomość,

c) szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania danych,

d) prowadzenie audytów w zakresie ochrony danych,

5) udzielanie Administratorowi wskazówek co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie wykonania tej oceny zgodnie z art. 35 RODO, w tym:

a) konieczności przeprowadzenia oceny skutków dla ochrony danych,

b) zabezpieczeń (w tym środków technicznych i organizacyjnych) stosowanych do łagodzenia zagrożeń praw i interesów osób, których dane dotyczą,

c) prawidłowości przeprowadzonej oceny skutków dla ochrony danych i zgodności jej wyników z RODO (czy należy kontynuować przetwarzanie, czy też nie, oraz jakie zabezpieczenia należy zastosować),

6) prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych,

7) wnioskowanie o upoważnienie do przetwarzania danych osobowych oraz o ich odwołanie lub zmianę,

8) ocena, czy istnieje w danym stanie faktycznym wymóg zgłaszania naruszenia ochrony danych osobowych organowi nadzorczemu,

9) ocena, czy istnieje w danym stanie faktycznym wymóg zawiadamiania osób, których dane dotyczą, o naruszeniu ochrony danych osobowych,

10) prowadzenie rejestru powierzeń oraz  rejestru udostępnień danych osobowych (oraz zawartych w tym zakresie umów),

11) prowadzenie rejestru upoważnień do przetwarzania danych osobowych,

12) przygotowywanie lub opiniowanie umów powierzenia, klauzul informacyjnych oraz klauzul zgód,

13) wykonywanie  innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska.

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Admnistrator
  • Data udostępnienia w BIP: 2021-08-19 11:56:21
  • Informacja zaktualizowana przez: Admnistrator
  • Data ostatniej aktualizacji: 2021-10-13 13:36:08
  • Liczba odsłon: 1136
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2674040]

przewiń do góry