Stanowisko pracy d/s księgowości budżetowej - obsługa jednostek organizacyjnych gminy i rozliczanie dotacji
prowadzi:
Pani Katarzyna Padzik
tel. 25 757 20 90 wew. 31
pokój nr 3
Do zakresu działania stanowiska pracy ds.księgowości budżetowej - obsługa jednostek organizacyjnych gminy i rozliczania dotacji należy:
1) prowadzenie ksiąg rachunkowych, wstępna kontrola oraz dekretacja dowodów księgowych, sporządzanie planów finansowych dla Zespołu Szkół w Siennicy,
2) prowadzenie spraw związanych z wynagrodzeniem pracowników Zespołu Szkół
w Siennicy:
a) sporządzanie list płac pracowników, umowy zlecenia, umowy o dzieło, prowadzenie kart wynagrodzeń,
b) kompletowanie dokumentacji do wypłat zasiłków z ubezpieczenia społecznego,
c) dokonywanie naliczeń oraz prowadzenie rozliczeń w zakresie składek na ubezpieczenie społeczne i fundusz pracy,
d) sporządzanie sprawozdań statystycznych o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzenia,
e) wydawanie zaświadczeń Rp-7,
f) dokonywanie potrąceń podatku dochodowego od osób fizycznych i prowadzenie rozliczeń z tego tytułu z Urzędem Skarbowym, sporządzanie PIT-ów,
g) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Zespołu Szkół w Siennicy,
h) prowadzenie księgowości w zakresie wyżywienia w stołówce szkolnej Zespołu Szkół w Siennicy,
3) sprawdzanie czy wszystkie zapisy w raportach kasowych są zgodne z dołączonymi dowodami przychodowymi i rozchodowymi, a raporty kasowe prawidłowo podsumowane z zachowaniem ciągłości sald,
4) sporządzanie sprawozdań i ich analiz, dokonywanie wyceny aktywów i pasywów i ustalanie wyniku finansowego, rachunek zysków i strat, zmiany w funduszu, bilans,
5) prowadzenie rozliczeń z dostawcami i odbiorcami, z Urzędem Skarbowym, z ZUS-em, z pracownikami,
6) prowadzenie syntetyczne ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialno-prawnych, amortyzacji, uzgadnianie z księgowością analityczną , sporządzanie sprawozdań w tym zakresie
7) terminowe przygotowywanie do wypłaty gotówkowej i przelewem faktur i rachunków, delegacji służbowych oraz innych dokumentów przez sprawdzenie ich pod względem formalno-rachunkowym oraz stosowanie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
8) windykacja należności oraz prowadzenie spraw egzekucji administracyjnej w zakresie zadań wykonywanych przez stanowisko,
9) rozliczanie udzielanych przez gminę dotacji, sporządzanie sprawozdań,
10) wykonywanie czynności kontrolnych zleconych przez Wójta,
11) wystawianie dowodów księgowych wewnętrznych i zewnętrznych,
12) zgodnie z obowiązującymi przepisami prowadzenie ewidencji i rozliczeń w zakresie podatku od towarów i usług VAT dla Zespołu Szkół w Siennicy, uzgadnianie podatku naliczonego i należnego VAT, comiesięczne rozliczanie podatku VAT oraz pilnowanie terminowości składania deklaracji cząstkowej VAT do Urzędu,
13) współpraca ze stanowiskiem pracy ds. płac w zakresie spraw związanych
z wynagradzaniem pracowników Urzędu oraz podległych jednostek organizacyjnych Gminy,
14) wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu
właściwości stanowiska.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Elżbieta Grzegrzółka
- Data udostępnienia w BIP: 2018-07-23 12:09:16
- Informacja zaktualizowana przez: Admnistrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-04-27 15:11:42
- Liczba odsłon: 2101
- Historia dokumentu: