Stanowisko pracy d/s wymiaru podatków i opłat prowadzi
P. Elżbieta Kaszuba, pokój Nr 8
tel. 25 757-22-90 wew. 26
W/w stanowisko realizuje zadania gminy obejmujące:
1) prowadzenie
dokumentacji ewidencyjno-wymiarowej podatków przy użyciu komputera:
a) karta
gospodarstwa oraz załączniki,
b) karta
nieruchomości oraz załączniki,
2) dokonywanie
wymiaru podatków (rolnego, leśnego, od nieruchomości), zakładanie rejestrów
wymiarowych, sporządzanie decyzji wymiarowych uzupełniających,
3) ustalanie
w nakazie płatniczym zobowiązania pieniężnego od osób fizycznych nie
posiadających osobowości prawnej,
4) przyjmowanie
i weryfikowanie deklaracji podatkowych od osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających
osobowości prawnej podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego oraz wzywanie do
złożenia deklaracji,
5) księgowanie
i kontrola poprawności składanych deklaracji podatkowych stanowiących podstawę
do ustalenia wysokości zobowiązania podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego,
6) dokonywanie
korekt podatku w ciągu roku zgodnie z
powstaniem lub wygaśnięciem obowiązku podatkowego podatku od nieruchomości,
rolnego i leśnego.
7)
zakładanie
i prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów,
8)
prowadzenie
dokumentacji oraz zbieranie informacji stanowiącej podstawę do ustalenia
wymiaru zobowiązania pieniężnego podatnika oraz innych podatków,
9)
przygotowywanie
projektów uchwał w sprawach podatków (rolnego, leśnego, od nieruchomości, od
posiadania psów) w granicach ustalonych odpowiednimi ustawami,
10) przeprowadzanie czynności kontrolnych
w zakresie prawidłowości złożonej informacji przez podatnika polegających na:
a) przeprowadzaniu
oględzin gruntów, budynków, lokali i innych pomieszczeń
związanych z wykonywaną działalnością
zarobkową,
b) wglądzie
do wszelkiego rodzaju akt, dokumentów i ksiąg dotyczących tej działalności,
c) sporządzaniu
z nich notatek, odpisów lub wyciągów,
11) przygotowywanie decyzji określającej
wysokość podatku od nieruchomości na podstawie protokołu kontroli dokonywanej u podatnika,
12) współdziałanie w przeprowadzaniu
kontroli przez organy Gminy w zakresie wykonywania obowiązku zawarcia umowy
ubezpieczenia budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego,
13) wydawanie zaświadczeń o stanie
majątkowym,
14) współpracowanie z KRUS w zakresie
uzgadniania powierzchni gospodarstwa rolnego oraz płaconych składek ubezpieczeniowych do końca
1988 r.,
15) ustalanie danych do sporządzania
sprawozdań finansowych,
16) wystawianie opłaty skarbowej z
zakresu właściwości stanowiska,
17) prowadzenie dokumentacji związanej ze
stosowaniem ulg podatkowych w ramach pomocy publicznej,
18) wykonywanie innych zadań wynikających
z obowiązujących przepisów z zakresu
właściwości stanowiska.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Elżbieta Grzegrzółka
- Data udostępnienia w BIP: 2006-03-14 15:12:38
- Informacja zaktualizowana przez: Ryszawa Łukasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-01-13 09:38:29
- Liczba odsłon: 3459
- Historia dokumentu: