Stanowisko pracy d/s obsługi Rady prowadzi
1. obsługa Rady Gminy:
a) prowadzenie obsługi
kancelaryjno-technicznej i merytorycznej Rady i jej komisji, w tym przygotowywanie
posiedzeń, materiałów z obrad, projektów
uchwał, wniosków, opinii oraz przekazywanie ich odpowiednim stanowiskom
urzędniczym i czuwanie nad ich realizacją przez właściwe organy i jednostki
organizacyjne Gminy, zapewnienie prawidłowego przygotowania materiałów na sesje
Rady i posiedzeń komisji, zbieranie
materiałów będących przedmiotem obrad i przedstawianie ich odpowiednim
komisjom,
b) sporządzanie protokołów z posiedzeń
Rady i komisji,
c) prowadzenie oddzielnych rejestrów:
uchwał Rady, wniosków i opinii komisji oraz
interpelacji i wniosków radnych i przekazywanie ich Wójtowi,
d) czuwanie nad terminowym załatwianiem
wniosków komisji oraz interpelacji i wniosków radnych,
e) terminowe przesyłanie uchwał Rady
Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
f) przesyłanie do publikacji aktów prawa
miejscowego oraz prowadzenie elektronicznego rejestru,
g) współdziałanie w opracowywaniu planów
pracy Rady i komisji, a w tym programu działania Rady na okres kadencji,
informowanie zainteresowanych o zadaniach wynikających z uchwalonych programów i planów,
h) opracowywanie projektów uchwał
dotyczących funkcjonowania Rady i jej komisji oraz zapewnienie pomocy komisjom
oraz radnym w realizacji inicjatywy uchwałodawczej,
i) organizowanie szkoleń radnych,
udzielanie pomocy radnym w działaniach związanych z wykonywaniem mandatu,
j) wykonywanie obsługi administracyjnej
i kancelaryjnej umożliwiającej
Przewodniczącemu Rady Gminy wykonywanie zadań należących do jego kompetencji,
k) opracowywanie projektów sprawozdań,
informacji i analiz z zakresu działania Rady i komisji,
l) umożliwianie interesantom wglądu do
uchwał Rady oraz protokołów z sesji Rady i posiedzeń komisji,
m) sporządzanie sprawozdań z
działalności Wójta oraz informacji, ocen i wniosków dla potrzeb Rady,
n) organizowanie w zakresie wskazanym
przez Radę przeprowadzenia konsultacji
społecznej nad projektami rozstrzygnięć poddawanych konsultacji oraz podawanie
wyników do publicznej wiadomości,
2. wykonywanie zadań dotyczących przeprowadzenia referendum,
3. wykonywanie zadań związanych z wyborami Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Sejmu i Senatu, Europarlamentu, rad gmin, powiatów i sejmików województw oraz innych organów stosownie do obowiązujących przepisów (ławników do sądów powszechnych),
4. prowadzenie spraw związanych z działalnością Młodzieżowej Rady Gminy w Siennicy,
5. wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Elżbieta Grzegrzółka
- Data udostępnienia w BIP: 2006-03-14 15:02:05
- Informacja zaktualizowana przez: Ryszawa Łukasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-01-13 09:12:12
- Liczba odsłon: 3396
- Historia dokumentu: