Stanowisko pracy d/s płac prowadzi
P. Elżbieta Królak, pokój Nr 3
tel. 025 757-22-90 wew. 31
Do zakresu działania stanowiska ds. płac należy:
1) prowadzenie
spraw związanych z wynagradzaniem pracowników Urzędu oraz podległych jednostek
organizacyjnych (szkół podstawowych i Gminnego Przedszkola):
a) sporządzanie
list płac pracowników Urzędu, jednostek organizacyjnych, diet dla radnych, sołtysów, umów zleceń i o dzieło,
b) prowadzenie
kart wynagrodzeń,
c) kompletowanie
dokumentacji do wypłat zasiłków z ubezpieczenia społecznego,
d) dokonywanie
naliczeń oraz prowadzenie rozliczeń w zakresie składek na ubezpieczenie społeczne i fundusz pracy,
2) prowadzenie
rozliczeń z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie płac, składek na ZUS i Fundusz
Pracy,
3) sporządzanie
i wysyłanie sprawozdań statystycznych o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
4) wydawanie
zaświadczeń o wysokości wynagrodzenia,
5) wydawanie
zaświadczeń Rp-7,
6) dokonywanie
potrąceń podatku dochodowego od osób fizycznych i prowadzenie
rozliczeń z tego tytułu z Urzędem
Skarbowym, sporządzanie PIT –ów,
7) prowadzenie
ksiąg rachunkowych, wstępne kontrolowanie oraz dekretowanie dowodów księgowych,
sporządzanie planów finansowych dla Publicznej Szkoły Podstawowej w Grzebowilku,
8) sprawdzanie
czy wszystkie zapisy w raportach kasowych są zgodne z dołączonymi dowodami
przychodowymi i rozchodowymi, a raporty kasowe prawidłowo podsumowane z
zachowaniem ciągłości sald dla jednostki organizacyjnej Publicznej Szkoły Podstawowej
w Grzebowilku,
9) sporządzanie
sprawozdań i ich analiz, dokonywanie wyceny aktywów i pasywów i ustalanie
wyniku finansowego, rachunek zysków i strat, zmiany w funduszu, bilans dla
jednostki organizacyjnej Publicznej Szkoły Podstawowej w Grzebowilku,
10) prowadzenie rozliczeń z dostawcami i
odbiorcami, z Urzędem Skarbowym, z ZUS-em, z pracownikami dla jednostki
organizacyjnej Publicznej Szkoły Podstawowej w Grzebowilku,
11) prowadzenie ewidencji i rozliczeń w zakresie podatku od
towarów i usług VAT dla Publicznej Szkoły Podstawowej w Grzebowilku, uzgadnianie
podatku naliczonego i należnego VAT, comiesięczne rozliczanie podatku VAT, oraz
pilnowanie terminowości składania deklaracji cząstkowej VAT do Urzędu,
12) prowadzenie księgowości syntetycznej
i analitycznej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych dla jednostki
organizacyjnej Publicznej Szkoły Podstawowej
w Grzebowilku,
13) prowadzenie syntetyczne
ewidencji środków trwałych, pozostałych
środków trwałych, wartości niematerialno-prawnych, amortyzacji, uzgadnianie z
księgowością analityczną , sporządzanie sprawozdań w tym zakresie dla jednostki organizacyjnej -
Publicznej Szkoły Podstawowej w Grzebowilku,
14) terminowe przygotowywanie do wypłaty
gotówkowej i przelewem faktur i rachunków, oraz innych dokumentów przez
sprawdzenie ich pod względem formalno-rachunkowym oraz stosowanie przepisów
ustawy o zamówieniach publicznych,
15) windykacja należności oraz prowadzenie spraw egzekucji
administracyjnej w zakresie zadań wykonywanych przez stanowisko,
16) wykonywanie czynności kontrolnych
zleconych przez Wójta,
17) wystawianie dowodów księgowych wewnętrznych i zewnętrznych,
18) współpraca ze stanowiskiem pracy ds.
obsługi jednostek organizacyjnych i rozliczania dotacji w zakresie spraw
związanych z wynagradzaniem pracowników jednostki organizacyjnej – Zespołu
Szkół w Siennicy,
19) wykonywanie innych zadań wynikających
z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Elżbieta Grzegrzółka
- Data udostępnienia w BIP: 2003-12-11 11:27:57
- Informacja zaktualizowana przez: Ryszawa Łukasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-01-13 09:34:01
- Liczba odsłon: 3434
- Historia dokumentu: