Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siennicy

 

 

ul. Akacjowa 2A
05-332 Siennica
tel. (25) 757 22 22

REGON: 711668644
NIP: 822-19-46-524

www.spzozsiennica.pl 

e-mail: spzozsiennica@spzozsiennica.pl


recepty@spzozsiennica.pl

Kierownik Przychodni: lek. med. Katarzyna Wyszogrodzka-Jagiełło
Główna księgowa: mgr Iwona Wasik

 

Zakres usług w SPZOZ Siennica:

a) Gabinet Podstawowej Opieki Zdrowotnej

- ambulatoryjna, podstawowa opieka zdrowotna realizowana w trybie ambulatoryjnym,
- leczenie ambulatoryjne chorób osób dorosłych i dzieci, wraz z wizytami domowymi u pacjentów obłożnie chorych,
- wykonywanie badań profilaktycznych, zgodnie z aktualnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami odrębnymi,
- współpraca z lekarzami specjalistami w zakresie konsultacji i leczenia pacjentów wymagających szczególnego postępowania leczniczego,
- kierowanie pacjentów na leczenie stacjonarne w oddziałach szpitalnych, sanatoriach i specjalistycznych ośrodkach leczniczych,
- badanie diagnostyczne z analizą medyczną, współpraca z laboratoriami i pracowniami w celu realizacji świadczeń w zakresie diagnostyki laboratoryjnej i obrazowej,
- orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia,
- zapobieganie powstawaniu urazów poprzez działania profilaktyczno-lecznicze,
- współpraca z instytucjami i zakładami ubezpieczeniowymi w zakresie orzekania i opiniowania o stanie zdrowia osób ubezpieczonych.

b) Gabinet Stomatologiczny

- badanie lekarskie stomatologiczne,
- leczenie i diagnostyka,
- profilaktyczne świadczenia stomatologiczne,
- uzupełnienia protetyczne.

c) Gabinet Protetyki Stomatologicznej

- badanie lekarskie stomatologiczne,
- leczenie i diagnostyka protetyczna,
- uzupełnienia i korekty protetyczne,

d) Gabinet Ginekologiczno-Położniczy

- ambulatoryjna, specjalistyczna opieka zdrowotna w zakresie ginekologii i położnictwa,
- leczenie ambulatoryjne chorób osób dorosłych i dzieci,
- współpraca z lekarzami podstawowej opieki zdrowotnej oraz lekarzami specjalistami w zakresie konsultacji i leczenia pacjentów wymagających szczególnego postępowania leczniczego,
- kierowanie pacjentów na leczenie stacjonarne w oddziałach szpitalnych, sanatoriach i specjalistycznych ośrodkach leczniczych,
- badanie diagnostyczne z analizą medyczną, współpraca z laboratoriami i pracowniami w celu realizacji świadczeń w zakresie diagnostyki laboratoryjnej i obrazowej,
- orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia,
- zapobieganie powstawaniu urazów poprzez działania profilaktyczno- lecznicze w zakresie ginekologii i położnictwa,
- współpraca z instytucjami i zakładami ubezpieczeniowymi w zakresie orzekania i opiniowania o stanie zdrowia osób ubezpieczonych.

e) Gabinet Medycyny Szkolnej

- badanie i kwalifikowanie do szczepień ochronnych,
- wykonywanie testów przesiewowych oraz bilansów,
- w razie konieczności udzielanie pomocy przedlekarskiej,
- współpraca z Kierownikami szkół, nauczycielami i pedagogami szkolnymi,
- w razie potrzeby kontakty i współpraca z opieką społeczną.

f) Gabinet Pielęgniarki/Położnej Środowiskowo-Rodzinnej

- Kompleksowa opieka pielęgniarska/położnicza nad osobą, rodziną, społecznością w środowisku zamieszkania z uwzględnieniem miejsca udzielenia świadczenia.

g) Pracownia diagnostyki laboratoryjnej

- Wykonywanie badań diagnostycznych zgodnie z ich przeznaczeniem i uprawnieniami oraz wewnętrzna dystrybucja wyników badań.

h) Gabinet Zabiegowy

- Wykonywanie zaleceń lekarza w zakresie opieki nad chorym,
- Wykonywanie zabiegów i usług profilaktyczno-leczniczych (iniekcji dożylnych i domięśniowych, pomiarów ciśnienia tętniczego, wykonywanie badań EKG),
- Utrzymywanie gabinetu w stałej gotowości dla potrzeb kierowanych przez lekarza pacjentów.

i) Punkt Szczepień

- Badanie i kwalifikowanie do szczepień ochronnych,
- Wykonywanie szczepień ochronnych.

j) Administracja i księgowość

- Zaopatrzenie i prowadzenie zaplecza materiałowego w leki, środki opatrunkowe, środki czystości, środki dezynfekcji, materiały biurowe,
- dokonywanie zakupów środków trwałych zgodnie z ustalonymi procedurami,
- organizacja i nadzór nad postępowaniami o udzielanie zamówień publicznych zgodnie z Ustawą Zamówień Publicznych oraz prowadzenie ewidencji,
- prowadzenie kancelarii Zakładu, przyjmowanie, ewidencjonowanie i przechowywanie korespondencji zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną,
- rozliczenia świadczeń zdrowotnych zgodnie do zawartych umów z NFZ,
- rejestracja wykonanych świadczeń zdrowotnych z zakresu zawartych umów w systemie informatycznym SZOI,
- przesyłanie danych w formie elektronicznej i zaczytywanie potwierdzeń przez NFZ,
- sporządzanie faktur za świadczenia medyczne,
- kontrola realizacji oraz monitowanie świadczeń medycznych w ramach umów z NFZ,
- prowadzenie spraw osobowych SPZOZ w tym:

a/ czynności związane ze stosunkiem pracy, jego ustaniem i rejestracją, obsługa umów cywilno-prawnych
b/ prowadzenie akt osobowych, rejestracja i rozliczanie czasu pracy, wydawanie zaświadczeń pracownikom z zakresu zatrudnienia i ubezpieczenia, kompletowanie i składanie dokumentów w sprawie emerytalno-rentowym, ustalanie uprawnień pracowników do nagród jubileuszowych, dodatków stażowych
c/ nadzorowanie nad sprawami BHP – badania profilaktyczne, kursy BHP
d/ sporządzanie wymaganej ewidencji i sprawozdań dotyczących spraw kadrowych
e/ sporządzanie wymaganej ewidencji i sprawozdań dotyczących spraw kadrowych

- prowadzenie gospodarki finansowej obejmującej całokształt działalności Zakładu w tym:

a/ prowadzenie kasy Zakładu
b/ dysponowanie środkami pieniężnymi , prowadzenie kasy Zakładu oraz nadzór nad rachunkami bankowymi

- przestrzeganie rozliczeń pieniężnych
- windykacja należności i dochodzenie roszczeń
- opracowywanie projektów rocznych planów finansowych obejmujących rachunek przychodów i kosztów oraz monitowanie półroczne i roczne ich wykonania
- prowadzenie księgi inwentarzowej środków trwałych
- prowadzenie rachunkowości Zakładu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami polegającymi na: prawidłowym i rzetelnym ewidencjonowaniu zdarzeń gospodarczych w zakresie rozrachunków, kosztów oraz funduszów
- racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi
- prowadzenie rachunku kosztów oraz sporządzanie analiz w tym zakresie
- sporządzanie sprawozdań z zakresu sprawozdawczości finansowej
- przygotowywanie dokumentacji finansowo-rzeczowej na potrzeby realizowanych umów z publicznym płatnikiem ubezpieczenia zdrowotnego,
- prowadzenie współpracy pomiędzy Zakładem a jego Partnerami Medycznymi na podstawie zawartych umów o współpracy i dokonywanie rozliczeń za świadczenia odpłatne,
- sporządzanie indywidualnych list wynagrodzeń i prowadzenie ewidencji wynagrodzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami
- prowadzenie dokumentacji ubezpieczeń społecznych pracowników, osób zatrudnionych na podstawie umowy innej niż umowa o pracę
- prowadzenie dokumentacji i ewidencji na potrzeby organów kontroli skarbowej, w tym księgi rachunkowej, łącznie z deklaracjami podatkowymi wymaganymi odrębnymi przepisami
- dbanie o bezpieczeństwo danych osobowych i księgowych zawartych w systemach informatycznych.
- opracowanie, wdrażanie, utrzymanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością oraz procesu akredytacji (PN-EN ISO 9001:2015 oraz Program Akredytacji POZ).

 

Cennik badań SPZOZ w Siennicy

Opłata za udostępnienie dokumentacji medycznej SPZOZ w Siennicy

Regulamin Organizacyjny SPZOZ w Siennicy z dnia 30.01.2020 r.

- Uchwała nr XVI/113/2012 Rady Gminy w Siennicy z dnia 10 maja 2012 r. w sprawie
  nadania Statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Siennicy.

- Uchwała Nr XVI.0007.120.2016 Rady Gminy w Siennicy z dnia 12 maja 2016r.
   zmieniająca uchwałę Nr XVI/113/2012 z dnia 10 maja 2012r. w sprawie nadania  
  statutu Samodzielnemu publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Siennicy.

- Uchwała Nr XXIV.0007.188.2017 Rady Gminy w Siennicy z dnia 30 marca 2017r.
w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego w sprawie nadania Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siennicy.

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Elżbieta Grzegrzółka
  • Data udostępnienia w BIP: 2017-05-30 08:32:50
  • Informacja zaktualizowana przez: Dąbrowski Damian
  • Data ostatniej aktualizacji: 2022-05-13 14:20:24
  • Liczba odsłon: 2135
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2655256]

przewiń do góry