Stanowisko Inspektor Ochrony Danych prowadzi:
Pan Damian Dąbrowski
Do zakresu działania stanowiska Inspektor Ochrony Danych należy:
1) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, również wynikających z uprzednich konsultacji z organem nadzorczym,
2) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla podmiotów danych,
3) informowanie Administratora przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy przepisów o ochronie danych, jak również doradzanie im w tej sprawie (wskazywanie obowiązków, rekomendacja sposobu ich wykonania, ocena poprawności ich realizacji),
4) monitorowanie przestrzegania RODO i innych przepisów Unii lub państw członkowskich oraz polityk administratora w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym:
a) podział obowiązków,
b) podejmowanie działań zwiększających świadomość,
c) szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania danych,
d) prowadzenie audytów w zakresie ochrony danych,
5) udzielanie Administratorowi wskazówek co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie wykonania tej oceny zgodnie z art. 35 RODO, w tym:
a) konieczności przeprowadzenia oceny skutków dla ochrony danych,
b) zabezpieczeń (w tym środków technicznych i organizacyjnych) stosowanych do łagodzenia zagrożeń praw i interesów osób, których dane dotyczą,
c) prawidłowości przeprowadzonej oceny skutków dla ochrony danych i zgodności jej wyników z RODO (czy należy kontynuować przetwarzanie, czy też nie, oraz jakie zabezpieczenia należy zastosować),
6) prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych,
7) wnioskowanie o upoważnienie do przetwarzania danych osobowych oraz o ich odwołanie lub zmianę,
8) ocena, czy istnieje w danym stanie faktycznym wymóg zgłaszania naruszenia ochrony danych osobowych organowi nadzorczemu,
9) ocena, czy istnieje w danym stanie faktycznym wymóg zawiadamiania osób, których dane dotyczą, o naruszeniu ochrony danych osobowych,
10) prowadzenie rejestru powierzeń oraz rejestru udostępnień danych osobowych (oraz zawartych w tym zakresie umów),
11) prowadzenie rejestru upoważnień do przetwarzania danych osobowych,
12) przygotowywanie lub opiniowanie umów powierzenia, klauzul informacyjnych oraz klauzul zgód,
13) wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Admnistrator
- Data udostępnienia w BIP: 2021-08-19 11:56:21
- Informacja zaktualizowana przez: Admnistrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-10-13 13:36:08
- Liczba odsłon: 1139
- Historia dokumentu: