Wersja archiwalna 2013-04-03 09:28:07
Siennica: Rozbudowa wodociągów i kanalizacji w Siennicy
Numer ogłoszenia: 41325 - 2013; data zamieszczenia: 19.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Siennica , ul. Kołbielska 1, 05-332 Siennica, woj. mazowieckie,
tel. 025 7572020, faks 025 7572095.
• Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugsiennica.bip.org.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa wodociągów i kanalizacji
w Siennicy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem
niniejszego zamówienia jest wykonanie projektu pn Rozbudowa wodociągów i kanalizacji w
Siennicy. W skład projektu wchodzi Zadanie nr 1, opisane w ust. 1 pkt 1,2 oraz Zadanie nr 2
opisane w ust. 1 pkt 3,4 1.1. Budowa i przebudowa sieci wodociągowej z przyłączami w
miejscowości Siennica, ul. Mińska, Gnoińskich, Polna, Pod Wzgórzem , sieć o łącznej długości ok.
2700m, przyłącza ok. 445m 1.2. Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Siennica, ul.
Mińska, Pod Wzgórze, Zachodnia.sieć o łącznej długości ok. 3400m, przewód tłoczny długości ok.
754m przyłącza ok. 1530m, 1.3. Budowa i przebudowa sieci wodociągowej z przyłączami w
miejscowości Siennica, ul. Słoneczna, Akacjowa, Zacisze, Tartaczna, Cicha, Spacerowa, Spokojna,
Ogrodowa, Strażacka, Wierzbowa sieć o łącznej długości ok. 3150m, przyłącza ok. 820m 1.4.
Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Siennica, ul. Słoneczna, Akacjowa, Zacisze, Cicha,
Spacerowa, Spokojna, Ogrodowa, Strażacka, Wierzbowa sieć o łącznej długości ok. 3609m,
przewód tłoczny długości ok. 48m, przyłącza ok. 782m 2.Wymagany przez Zamawiającego okres
gwarancji i rękojmi wynosi 3 lata..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
• Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
• Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67
ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp do wartości 50% zamówienia podstawowego, jeżeli zajdzie
potrzeba wykonania robót, które nie zostały ujęte w dokumentacji projektowej, polegające
na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.22.20.00-9, 45.23.24.52-5,
45.11.12.00-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
30.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w
wysokości: 15 000 zł (słownie złotych: piętnaście tysięcy).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
• III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
• Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku i za jego spełnienie uzna złożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt
7.2.1. Instrukcji dla Wykonawców.
• III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
• Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, co najmniej jedno zamówienie odpowiadające swoim przedmiotem robotom
budowlanym będącym przedmiotem niniejszego zamówienia, tzn. polegające na
budowie wodociągu o długości co najmniej 1000m, oraz budowie kanalizacji
sanitarnej o długości co najmniej 1000m.
• III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
• Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku i za jego spełnienie uzna złożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt
7.2.1. Instrukcji dla Wykonawców.
• III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
• Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami, którym powierzone zostanie
kierowanie robotami, posiadającymi uprawnienia budowlane bez ograniczeń
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych
• III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
• Wykonawca musi wykazać posiadanie środków finansowych lub zdolności
kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 1.000 000,00 zł (słownie: jeden milion
złotych 00/100). W przypadku, gdy w dokumentach potwierdzających sytuację
ekonomiczną i finansową Wykonawcy kwoty zostały określone w walucie innej niż
złoty polski, Wykonawca przeliczy je wg średniego kursu NBP obowiązującego w
dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. W
przypadku, gdy w dniu publikacji ogłoszenia NBP nie opublikował średnich kursów
walut, należy przyjąć pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA
WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy
przedłożyć:
• wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich
rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących
najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty
oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
• wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami;
• informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą
wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy,
wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące
dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
• informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej
wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu,
wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
• oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
• aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt
2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
• aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
• aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
• wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w
postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
• nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i
zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie
na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
• nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
• zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca
zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
• lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia
16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie
należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących okolicznościach:
1) w przypadku przedłużającej się procedury przetargowej, może ulec zmianie termin wykonania
zamówienia; 2) w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych i zdarzeń losowych
uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią ich wykonania, może
ulec zmianie termin umowny wykonania zadania, o czas trwania tych zdarzeń; 3) w przypadku
konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych w zakresie niezbędnym do
prawidłowego wykonania oraz zakończenia przedmiotu umowy i wynikającej stąd zmiany terminu
wykonania zamówienia oraz zmiany wysokości wynagrodzenia; 4) w przypadku ujawnienia w
trakcie realizacji robót urządzeń podziemnych elementów instalacji, konstrukcji lub innych, których
istnienie lub lokalizacja nie były ujawnione przy opracowywaniu dokumentacji projektowej z
przyczyn niezależnych od Zamawiającego; 5) w przypadku konieczności wprowadzenie zmian w
dokumentacji projektowej, może ulec zmianie termin wykonania zamówienia oraz wysokość
wynagrodzenia; 6) w przypadku zmiany przepisów w trakcie realizacji umowy, mających wpływ na
realizację przedmiotu umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: https://ugsiennica.bip.org.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w
Siennicy ul. Kołbielska 1 05-332 Siennica pok. nr 4.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
09.04.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Siennicy ul. Kołbielska 1 05-332 Siennica pok.
nr 6.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze
środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany jest w ramach działania Odnowa i rozwój
wsi w ramach PROW na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
Załączniki:
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia rozdział I-III (instrukcja dla wykonawców)
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia rozdział IV (dokumentacja projektowa)
Zadanie nr I - wodociąg
- kanalizacja
Zadanie nr II - wodociąg
- kanalizacja
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia rozdział V (przedmiary robót)
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia rozdział VI (projekt umowy)
Uwaga zmiana SIWZ
Uwaga zmiana SIWZ II
- Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia rozdział V (przedmiary robót)
PO ZMIANACH
- Odpowiedzi na pytania wykonawców I
- Odpowiedzi na pytania wykonawców II
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Elżbieta Grzegrzółka
- Data udostępnienia w BIP: 2013-04-03
- Informacja zaktualizowana przez: Elżbieta Grzegrzółka
- Data ostatniej aktualizacji: 2013-04-03 09:28:07
- Liczba odsłon: 3614
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: